Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowa Sól kupuje cztery elektryki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowa Sól kupuje cztery elektryki
fot. Nowa Sól
Po testach autobusu elektrycznego na ulicach Nowej Soli przyszedł czas na pierwsze zakupy. Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Subbus chce pozyskać cztery autobusy elektryczne z dwoma ładowarkami. Pojazdy miałyby obsługiwać gminną siatkę połączeń pod koniec 2026 roku.

Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne "SUBBUS Subbus rozpisało przetarg, którego przedmiotem jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów typu MIDI. W kręgu zainteresowania zamawiającego są pojazdy o długość od 8,9 m do 10,6 m. Dodatkowo, wraz z autobusami, dostarczone mają zostać dwie fabrycznie nowe mobilne ładowarki dwustanowiskowe o mocy 2x40 kW. Urządzenia staną w siedzibie zajezdni przewoźnika.

Jakich autobusów szuka Nowa Sól

Pojazdy zamawiane teraz przez MPK Nowa Sól mają pomieścić minimum 55 pasażerów. Minimalną liczbę miejsc siedzących określono na 23. Co najmniej osiem foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W pojeździe znajdzie się także jedno miejsce przeznaczone dla osoby na wózku lub dla wózka dziecięcego. Wejście do pojazdu mają zapewnić dwie pary drzwi – obie w wersji dwuskrzydłowej lub pierwsze w wersji jednoskrzydłowej a drugie dwuskrzydłowe.

Autobusy napędzane będą silnikiem elektrycznym o mocy nie mniejszej niż 220kW. Zastosowany ma zostać ponadto system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Pojemność baterii określono na co najmniej 220 kWh. Wartość ta musi być zapewniona przez cały okres trwania gwarancji. Zasięg autobusów przy w pełni naładowanej baterii ma wynosić 220 km. Ładowanie magazynów energii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in.

Autobusy muszą zostać wyposażone w system zapowiadania przystanków, monitoring, system emisji reklam oraz system lokalizacji. Nie zabraknie także systemu klimatyzacji i ogrzewania przestrzeni pasażerskiej. Standardowo zamawiający wymaga zamontowania także systemu zliczania pasażerów. We wnętrzu dostępne będą również trzy wejścia USB, aby można było doładować telefon.

Składanie ofert wyznaczono do 21 lipca. Wybór wykonawcy poprzedni analiza takich kryteriów jak cena (55 proc.) oraz parametry techniczne (45 proc.). Wśród kryteriów jakościowych zamawiający przydzieli punkty za sposób zasilania wnętrza autobusu, typ baterii trakcyjnej, pojemność baterii, zużycie baterii na 1 km przebiegu, długość gwarancji na magazyn energii, długość gwarancji na cały pojazd, a także długość gwarancji na silnik elektryczny, zastosowaną konstrukcję poszycia bocznego oraz spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie. Termin realizacji kontraktu wyznaczono do połowy sierpnia 2026 roku. Tak krótki termin podyktowany jest koniecznością rozliczenia środków unijnych z Unii Europejskiej, które zostaną przeznaczone na pozyskanie pojazdów.

Od testów po zakupy

MPK Nowa Sól planuje przeznaczyć 10 mln zł na zakup czterech autobusów zeroemisyjnych i rozwój infrastruktury ładowania. Pomóc w zakupach mają środki unijne. Przypomnijmy, że miasto testowało już wcześniej 9,2-metrowy autobus elektryczny, sprawdzając go na różnych liniach. Na ulice wyjechał wówczas w sierpniu 2024 roku autobus King Long PeV9, będący częścią światowej grupy Golden Dragon.

Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Subbus w Nowej Soli powstało 1 lipca 2018 roku. Od tego czasu jest operatorem komunikacji miejskiej organizowanej przez miasto Nowa Sól na obszarze 6 gmin powiatu nowosolskiego: Miasto Nowa Sól, Gmina Kolsko, Gmina Kożuchów, Gmina Nowa Sól, Gmina Otyń i Gmina Siedlisko. Obecny tabor SubBusa to 30 autobusów spalinowych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na 10 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa

Komunikacja

Jest umowa na 10 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa

Redakcja/inf. pras. 10 czerwca 2025

Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków

Komunikacja

Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków

Paulina Piziorska 16 maja 2025

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Komunikacja

Pierwsze elektryki w Kielcach - umowa z Solarisem już podpisana

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój z ofertą na 10 elektrobusów

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój z ofertą na 10 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 09 maja 2025

Zobacz również:

Jest umowa na 10 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa

Komunikacja

Jest umowa na 10 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa

Redakcja/inf. pras. 10 czerwca 2025

Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków

Komunikacja

Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków

Paulina Piziorska 16 maja 2025

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Komunikacja

Pierwsze elektryki w Kielcach - umowa z Solarisem już podpisana

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój z ofertą na 10 elektrobusów

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój z ofertą na 10 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 09 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij